الهوية هي مزيج من الخصائص الاجتماعية والثقافية التي يتقاسمها الأفراد، والهوية الرياضياتية يمكن دراستها للطالب المعلم، أو المعلم، أو الطالب نفسه من خلال استخدام المنهج النوعي، أو المنهج المختلط.وتعد الهوية الرياضياتية مجال بكر يحتاج لمزيد من الدراسات والبحوث، حيث تختلف الأدبيات التربوية في تحديد المفهوم. Identity is a combination of social and cultural characteristics shared by individuals. Mathematical identity can be studied for student teachers, teachers, or students themselves using a qualitative or mixed-methods approach. Mathematical identity is an emerging field that requires further study and research, as educational literature varies in its definition of the concept.
علي, وائل عبد الله محمد. (2025). الهوية الرياضياتية Mathematical Identity. مجلة تربويات الرياضيات, 28(6), 314-335. doi: 10.21608/armin.2025.455528
MLA
وائل عبد الله محمد علي. "الهوية الرياضياتية Mathematical Identity", مجلة تربويات الرياضيات, 28, 6, 2025, 314-335. doi: 10.21608/armin.2025.455528
HARVARD
علي, وائل عبد الله محمد. (2025). 'الهوية الرياضياتية Mathematical Identity', مجلة تربويات الرياضيات, 28(6), pp. 314-335. doi: 10.21608/armin.2025.455528
VANCOUVER
علي, وائل عبد الله محمد. الهوية الرياضياتية Mathematical Identity. مجلة تربويات الرياضيات, 2025; 28(6): 314-335. doi: 10.21608/armin.2025.455528